Adventure Trophy

Sportowe życie z przygodami

Archiwum

Adventure Trophy 2003 – opis trasy

(archiwum 2003)

Trasa rajdu Adventure Trophy – 290 km

Trasa rajdu to około 290 km. Długość ta jest mierzona według optymalnych wariantów wybranej drogi. Została podzielona na 7 etapów:

  • Etap 1 – 18 km (wyścig rowerowy MTB)
  • Etap 2 – 20 km (odcinek pokonywany kajakiem)
  • Etap 3 – 30 km (rower górski)
  • Etap 4 – 35 km (odcinek pieszy)
  • Etap 5 – 100 km (rower górski)

Etap 6 – 62 km (odcinek pieszy)

  • Etap 7 – 25 km (rower górski)

Szczegółową charakterystykę trasy oraz zadań przygotowanych dla zawodników otrzymają oni w trakcie rejestracji w biurze zawodów. Poniżej można zapoznać się z poszczególnymi etapami.

Schemat trasy

Start rajdu: Rynek w Żywcu

Start o godzinie 12.10.

Meta: ośrodek wodny PK; centrum rajdu

schemat trasy „adventure Trophy 2003” – mapka poglądowa

Zdjęcie pobrane ze strony:
https://web.archive.org/web/20040411004534/http://www.adventuretrophy.pl/trasa.php

Mapa

Zawodnicy otrzymają przed startem mapę turystyczną z narysowaną trasą oraz zaznaczonymi punktami kontrolnymi. Mapa: Wydawnictwo Kartograficzne Compass, skala 1:50 000, aktualizacja: wiosna 2003, specjalnie wydana z okazji Adventure Trophy 2003. Mapa zawiera współrzędne GPS w układzie WGS84.

Poszczególne etapy trasy rajdu

Etap 1 – trasa rowerem MTB

Zadaniem każdego zespołu jest pokonanie na rowerach MTB wyznakowanej trasy w terenie 18 km. Trasa prowadzi po górskich ścieżkach wokół Żywca. Etap rowerowy ma finał w centrum zawodów. Podczas tego etapu nie obowiązuje wspólna jazda całego zespołu.

Trasa oznaczona strzałkami oraz wstążkami biało-czerwonymi. W wybranych miejscach będą sędziowie notujący przejazd zawodników. Miejsce lokalizacji zaznaczone na mapie z trasą etapu.

UWAGA! Przejazd zawodników drogami publicznymi będzie przebiegać w normalnym ruchu drogowym. Przejazd musi odbywać się zgodnie z przepisami ruchu drogowego. Przejazdy przez drogi publiczne zostaną zabezpieczone przez policję. Policja może zatrzymać uczestnika zawodów.

Etap 2 – trasa kajakiem

Start i meta etapu kajakiem – w centrum rajdu.

Trasa spływu wyznaczona jest po Zalewie Żywieckim.

Każdy zawodnik musi założyć kapok (kamizelkę ratunkową) i jest zobowiązany do zachowania warunków bezpieczeństwa obowiązujących na akwenach wodnych. Nie dopuszcza się używania innego napędu niż wiosła.

Dany zespół ma do dyspozycji dwa kajaki 2-osobowe. Są one przydzielane przez losowanie. Zadaniem zespołów jest zaliczenie trzech różnych pętli trasy etapu 2: A, B i C. Zespoły korzystają podczas zaliczania danego etapu z otrzymanej mapy. Każda pętla jest zaliczana w kolejności, którą wskazuje sędzia rajdu. Trasę odcinka kajakowego wyznaczają pk na brzegach jeziora. Dodatkowo podczas tego etapu są do wykonania dwa zadania specjalne: na pętli B – zadanie nr 1 i na pętli C – zadanie nr 2.

Potwierdzenie obecności na punkcie kontrolnym należy do obowiązków dwóch zawodników z zespołu, po jednym z każdego kajaka. Zasada ta nie obowiązuje tylko na pętli A.

W przypadku stwierdzenia nieprzestrzegania warunków bezpieczeństwa zespół może został zdyskwalifikowany.

Etap 3, 5, 7 – odcinki na rowerze

Start do etapu 3 odbywa się z centrum rajdu, koniec w strefie zmian A.

Etap 5 zaczyna się w strefie zmian A, a jego finał jest w strefie zmian B.

Etap 7 startuje w strefie B, a kończy się w bazie rajdu.

Długości poszczególnych etapów – około 30, 100, 25 km. Długość odcinka rowerowego może zostać skrócona decyzją organizatorów – zależy to od prędkości jazdy zespołów. Skrót będzie wykreślony na mapie, poinformuje o nim sędzia trasy.

Trasy biegną po różnych nawierzchniach, m.in. górskimi drogami, po asfalcie czy pieszych szlakach turystycznych.

W czasie jazdy uczestnicy rajdu muszą przestrzegać przepisów ruchu drogowego.

W przypadku usterki rowerów, nie można korzystać z pomocy z zewnątrz, usterka musi zostać usunięta samodzielnie, we własnym zakresie zespołu.

Podczas jazdy na rajdzie obowiązują kaski.

Odległość maksymalna między członkami zespołu nie może przekraczać 100 metrów.

Na punktach kontrolnych zespoły muszą pojawić się w komplecie z rowerami.

Po zakończeniu tego odcinka, zawodnicy zostawiają rowery obsłudze rajdu.

Etapy: 4, 6 – odcinki piesze

Te odcinki uczestnicy rajdu pokonują pieszo. Trasa prowadzi szlakami turystycznymi i bezdrożami. Punkty kontrolne będą na elementach rzeźby terenu. Zespoły muszą wykazać się umiejętnościami nawigacyjnymi, by je znaleźć. Zabronione jest korzystanie z środków lokomocji czy GPS-ów – stosowany może być jedynie kompas.

Organizator może skrócić długość odcinków pieszych. O takiej decyzji poinformuje uczestników sędzia trasy. Skróty zostaną wykreślone na mapie.

Trasa rozgrywki finałowej

I etap: zadanie specjalne nr 5 – wejście na zaporę po linie, wodowanie pontonu i przepłynięcie ok. 5 km. Na końcu zadanie specjalne nr 6. Planowany czas wykonania zadania: ok. 1,5 godziny.

II etap: odcinek rowerowy – 28 km. Planowany czas wykonania zadania: 2 godziny.

III etap: odcinek pieszy – 13 km. Do wykonania zadanie specjalne nr 7. Planowany czas wykonania zadania: 3 godz.

IV etap: spływ pontonem – 3 km. Planowany czas wykonania zadania: 0,5 godz.

Punkt kontrolny (pk)

Punkt kontrolny to stojak z biało-pomarańczowym lampionem. Z boku został oznaczony dodatkowo numerem. Lampiony z materiałem odblaskowym są pomocą w znalezieniu punktu w trudnych warunkach, na przykład w nocy. Na punkcie kontrolnym mogą być sędziowie.

Potwierdzanie obecności na punktach

Każdy zespół otrzyma potwierdzenie od sędziów kolejnych punktów kontrolnych na karcie startowej. Zadaniem sędziów jest zaliczenie punktu i jego potwierdzenie, gdy wszyscy uczestnicy danego zespołu dotrą do punktu kontrolnego. Jeśli nikogo z obsługi nie będzie na pk, zespół może sam potwierdzić zaliczenie punktu na karcie.

Zgubienie lub zniszczenie karty startowej uniemożliwi odczytanie punktów, co jest równoznaczne z nieklasyfikowaniem takiego zespołu.

Wykreślenie trasy

Sposób wykreślenia trasy:

Start trasy zaznaczony trójkątem, punkty kontrolne okręgami – zostały ponumerowane w kolejności zaliczania. Punkty połączono linią prostą. Metę określono podwójnym okręgiem. Koniec danego etapu to jednocześnie start etapu następnego – zaznaczone kwadratem.

Kolory wykreślenia trasy – co symbolizują?

  • magenta – odcinki wodne trasy
  • niebieski – odcinki rowerowe rajdu
  • czerwony – odcinki piesze trasy

Żywienie na trasie

Organizatorzy zapewniają każdemu z zawodników po 6 półtoralitrowych butelek wody mineralnej. Będą one wydawane na przepakach (na każdym z przepaków po dwie butelki na uczestnika).

Zespoły mogą uzupełniać na trasie napoje i żywność w sklepach.

Zespoły mogą organizatorowi przekazać po dwie skrzynie ze sprzętem i żywnością, które będą przewiezione do strefy zmian A i B.

Nie można korzystać z zorganizowanej pomocy w przygotowywaniu posiłków.