Adventure Trophy

Sportowe życie z przygodami

Archiwum

Regulamin THE NORTH FACE ADVENTURE TROPHY – Ekstremalny rajd przygodowy

REGULAMIN rajdu 2007 (WERSJA ARCHIWALNA)

POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Zamieszczone tu przepisy to zasady przeprowadzenia i klasyfikacji zespołów w zawodach The North Face Adventure Trophy w terminie 1-6 maja 2007 roku.

2. Obowiązują one każdego, kto bierze udział w rajdzie w kategorii Masters i Amator.

3. Przepisy te mogą zostać zmienione przed rozpoczęciem rajdu, a także podczas trwania rajdu. Uczestnicy w takiej sytuacji będą poinformowani.

4. Uczestnicy ponoszą pełną odpowiedzialność za stosowanie się do zasad bezpieczeństwa podczas pokonywania trasy i wykonywania zadań.

5. Uczestnicy nieprzestrzegający regulaminu będą zdyskwalifikowani.

6. Ostateczna interpretacja tych przepisów należy do organizatora rajdu.

PRZEPISY DOSTYCZĄCE UCZESTNICTWA W RAJDZIE

1. W rajdzie mogą uczestniczyć:

• zespoły 2-osobowe o dowolnym składzie W kategorii Amator;

• zespoły 4-osobowe o składzie mieszanym (co najmniej jedna kobieta) w kategorii Masters.

2. Zespoły biorą udział w zawodach pod nazwą własną lub pod nazwą swojego sponsora.

3. Osoba startująca musi mieć ukończone 18 lat i posiadać zgodę lekarza na udział w imprezach wytrzymałościowych albo podpisane oświadczenie o dobrym stanie zdrowia, który umożliwia udział w rajdzie.

4. Zawodnik przed rajdem jest zobowiązany podpisać deklarację, że bierze w nim udział na własną odpowiedzialność. Musi też napisać, że w przypadku wypadku na trasie, który nie nastąpi z winy organizatorów, nie będzie zgłaszać roszczeń i dochodzić od nich odszkodowania.

5. Każdy uczestnik rajdu musi mieć polisę ubezpieczeniową NW.

6. Zawodnicy muszą podpisać deklarację, że we wszystkich konkurencjach rozgrywanych podczas rajdu mają odpowiednie umiejętności i są odpowiednio przygotowani.

7. Skład zespołu zostanie potwierdzony w przeddzień rajdu i nie może zmienić się podczas zawodów. Zmiana zawodnika w trakcie rajdu skutkuje dyskwalifikacją.

8. Trzeba zgłosić organizatorom ostateczny skład zespołu najpóźniej w dniu 1 maja 2007 roku do godz. 19.00.

ZASADY PORUSZANIA SIĘ NA TRASIE

  1. Zespoły kierują się cały czas do mety, przez 24 godziny na dobę, a przerwy są wliczane do wyniku. Trasa wyznaczona jest w postaci punktów kontrolnych. Zadaniem uczestników jest pokonanie trasy przy użyciu głównej mapy, czyli mapy turystycznej w skali 1: 50 000. Na wybrane odcinki trasy będą przygotowane specjalne mapki, podobnie jak mapy do biegów na orientację.
  2. Zawodnicy muszą mieć przy sobie podczas zawodów dowód osobisty lub paszport.
  3. Wszystkie zespoły startują jednocześnie.
  4. Członkowie danego zespołu pokonują trasę razem. Nie jest dopuszczalne rozdzielanie się i brak kontroli (brak uczestników w zasięgu wzorku) między członkami zespołu. Odległość między nimi nie może przekraczać: 50 m między kajakami na etapie kajakowym, 100 m między pierwszym i czwartym członkiem zespołu na etapach pieszych, 200 m między pierwszym i czwartym członkiem na etapach rowerowych
  5. Obowiązkiem uczestników rajdu jest zgłoszenie się w komplecie na punktach kontrolnych. Trzeba je zaliczać w kolejności ustalonej przez organizatora. Potwierdzenie zachodzi wraz z dotarciem do punktu ostatniego z członków danego zespołu. Droga między punktami jest dowolna, zespoły mogą same dokonać wyboru.
  6. Organizator nadaje sobie prawo wyboru dla zespołu trasy, tj. nakazanie, by pokonał drogę między punktami kontrolnymi trasą znakowaną. W takim przypadku trasa będzie wyznaczona na mapie.
  7. Na trasie przewidziane są zadania i odcinki specjalne.
  8. Warunkiem dopuszczenia do wykonania zadania specjalnego jest posiadanie niezbędnego sprzętu oraz wiedzy potrzebnej do jego wykonania. Zespól zgłasza się na nie w komplecie. Czas pokonania zadań i odcinków specjalnych jest wliczany do łącznego czasu rajdu. Czas oczekiwania przez zespół na zwolnienie stanowisk do wykonania zadania nie będzie odliczany od łącznego czasu pokonania trasy.
  9. Przygotowanie zespołu ocenia sędzia zadania, każde zadanie nadzorowane jest przez sędziów. Prawidłowość wykonania poszczególnych zadań specjalnych ocenia również sędzia zadania. Odcinki specjalne należy pokonywać w ściśle określony przez organizatora sposób. Sędzia nie dopuści grupy do wykonania specjalnego zadania, jeśli uzna, że nie jest on prawidłowo do niego przygotowany. Ma też prawo przerwać wykonywanie zadania po stwierdzeniu nieprawidłowości podczas rozpoczęcia realizacji danego zadania specjalnego lub w razie zagrożenia zdrowia lub życia. Zawodnik może podejść do wykonania zadania raz jeszcze, przechodzi na koniec kolejki. Podczas wykonywania zadania członkowie zespołu mogą sobie pomagać.
  10. Zespoły samodzielnie pokonują trasę, obowiązuje zakaz korzystania z pomocy osób trzecich i środków transportu poza dopuszczonymi na danym etapie przez organizatora.
  11. Na terenie parków narodowych można poruszać się tylko po wyznaczonych szlakach z uwzględnieniem ich kierunkowości.
  12. Podczas jazdy rowerem na etapie rowerowym uczestnicy muszą stosować się do przepisów ruchu drogowego. W razie ich łamania zespół może zostać zdyskwalifikowany.
  13. Organizator dostarcza kajaki, wiosła i kapoki na etap kajakowy. Innych kajaków niż dostarczonego przez organizatora nie można używać. Możliwe jest jednak używanie własnego sprzętu kajakowego – wioseł i kamizelek ratunkowych.
  14. Na etapie kajakowym obowiązkowe jest używanie kamizelek asekuracyjnych.
  15. Na całej trasie rajdu zawodnicy mogą korzystać tylko z własnego ekwipunku. Podczas zawodów nie można korzystać z wyposażenia dostarczonego przez osoby trzecie.
  16. Obowiązuje zakaz rozpalania ognisk w lesie i w jego pobliżu (nakaz przestrzegania przepisów ppoż.), zakaz biwakowania w miejscach niedozwolonych. Biwakowanie na terenach prywatnych – tylko na własną odpowiedzialność.
  17. Obowiązuje zakaz przekraczania granicy państwowej w innych miejscach niż oficjalne przejścia graniczne.

ZASADY KLASYFIKACJI

1. Warunkiem sklasyfikowania zespołu jest zaliczenie w komplecie wszystkich punktów kontrolnych oraz odcinków specjalnych i wykonanie zadań.

2. O kolejności decyduje czas pokonania trasy.

3. Sklasyfikowane zostaną jedynie te zespoły, które dotrą w komplecie do mety. Liczy się czas ostatniego zawodnika.

4. W kategorii Amator prowadzona jest klasyfikacja:

– MM – dla dwóch mężczyzn w zespole

– MIX – jeśli w zespole jest co najmniej jedna kobieta.

NUMERY STARTOWE

1. Każdy zespół dostaje numery startowe i bluzy, są one do odbioru podczas rejestracji w biurze zawodów.

2. W trakcie rajdu wszyscy zawodnicy są zobowiązani występować z widocznymi numerami startowymi.

3. Zabronione jest pełne lub częściowe zasłanianie numerów startowych.

4. Zespoły mogą umieszczać reklamy sponsorów, ale nie mogą one zasłaniać numerów startowych.

LIMITY CZASOWE

  1. Na punktach kontrolnych zostaną określone limity czasowe.
  2. Limit na pokonanie całej trasy wynosi 80 godzin.
  3. Zespoły, które nie zmieszczą się w limitach, nie będą mogły kontynuować rajdu.
  4. Limity będą wpisane obok każdego punktu kontrolnego w godzinach zegarowych na mapie.

KARY I DYSKWALIFIKACJA

Dyskwalifikacja zespołu następuje:

1. Za niepotwierdzenie punktu kontrolnego;

2. W razie niewykonania zadania specjalnego;

3. Za brak osobistego wyposażenia każdego zawodnika używanego przez cały czas trwania zawodów;

4. Organizator ma prawo do wycofania zawodnika i jego zespołu z trasy rajdu:

– w razie stwierdzenia niezdolności do kontynuacji wysiłku przez obsługę medyczną;

– w razie stwierdzenia złamania przepisów tego regulaminu.

REZYGNACJA

1. W przypadku wycofania się zawodnika lub całej drużyny, jej kapitan ma obowiązek jak najszybciej powiadomić o tym organizatorów.

2. Jeśli drużyna tego nie zrobi, zostanie wszczęta akcja poszukiwawcza. Kosztami z tego tytułu zostanie obciążona drużyna.

3. Jeśli jeden członek zespołu rezygnuje z uczestnictwa, zostaje zdyskwalifikowana cała drużyna.

4. Zawodnik lub drużyna po rezygnacji nie może powrócić

5. Organizatorzy zobowiązują się do transportu drużyny z trasy do bazy jedynie w razie rezygnacji z powodów zdrowotnych (m.in. wypadek, kontuzja, wyczerpanie).

6. Dopuszcza się kontynuowanie rajdu przez zespół po wycofaniu się maksymalnie jednej osoby z zespołu dla kategorii Masters. W kategorii Amator nie dopuszcza się takiej możliwości. Drużyny niekompletne zostaną zdyskwalifikowane.

7. Podczas rajdu nie można zmieniać kategorii.

PROTESTY

  1. Protesty wraz z wadium w wysokości 200 zł można składać do Dyrektora Rajdu zawodów najpóźniej na godzinę po przybyciu na metę. Muszą one mieć formę pisemną i być podpisane przez kapitana zespołu.
  2. Skład jury do rozpatrzenia protestów podany będzie na konferencji technicznej. W razie odrzucenia protestu wadium trafia do organizatora rajdu.
  3. Zmiany przepisów będą publikowane na stronie internetowej, będą też dostępne podczas odprawy technicznej przed zawodami. O zmianach na trasie już podczas zawodów będzie informować tylko sędzia zawodów.